برنامۀ راديو دمکراسی شورائی – ‌سه‌شنبه ۱۵ تير

همين جا گوش کنيد:

‌برنامه‌های امروز شامل:

اخبار – گفتگو با توکل از سازمان فدائيان (اقليت) در بررسی از وضعيت سياسی در ايران و بحران قدرت در حاکميت (بخش دوّم و پايانی)، برنامۀ سازمان فدائيان (اقليت) بخش دوّم، خواهد بود.

امکان دانلود برنامۀ امروز از طريق سايت راديو دمکراسی شورائیMP3

امکان دانلود يا گوش کردن مستقيم برنامۀ امروز در mp3-4shared

متن کامل اخبار راديو دمکراسی شورائی:


گسترش سرکوب دانشجویان در آستانه ‎‎ی ۱۸ تیر

با نزدیک شدن سالگرد قیام دانشجویی ۱۸ تیر، دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی فعال ‎‎تر شده است، این در حالی ‎‎ست که دانشجویان و جوانان با پخش تراکت و شعارنویسی خود را برای اعتراضاتی در این روز آماده می ‎‎کنند.
مأموران امنیتی مسعود علوی را که در دانشگاه ارومیه دانشجوست، بدون حکم بازداشت کرده و منزل وی را زیر و رو کردند. این بازداشت در پی انتشار بیانیه ‎‎ای صورت گرفت که در آن دانشجویان به توهین ‎‎های بسیجیان و نیروهای لباس شخصی اعتراض کردند.
از سوی دیگر شعبه ۱۵ دادگاه اسلامی فرزاد اسلامی را به یک سال حبس محکوم کرد. جرم وی «تبلیغ علیه نظام» با شرکت در تجمع ۲۱ مهر ماه ۱۳۸۸ اعلام شد. حبس تعزیری فرزاد اسلامی که به مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده است در حالی صادر می ‎‎شود که وی پیش ‎‎تر توسط کمیته انضباطی دانشگاه تهران به همان دلیل به سه ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.
در جمهوری اسلامی این تنها دانشجویان نیستند که برای یک جرم توسط چندین ارگان مختلف به تنبیهات گوناگون محکوم می ‎‎شوند و از این نظر این رژیم منحصر به فرد است.

دستگاه قضائی به سرکوب بهائیان ادامه دارد

دستگاه قضائی جمهوری اسلامی یک بهائی را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد. آرتین غضنفری و ۹ بهائی دیگر روز ۱۳ دی ۱۳۸۸ دستگیر شد و تا ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ در زندان بود. او را یک هفته بعد دوباره دستگیر کردند تا این که روز ۲۹ فروردین به قید وثیقه آزاد شود. اکنون دادگاه اسلامی او را به یک سال حبس تعزیری محکوم می ‎کند.
جمهوری اسلامی بیش از یک هفته پیش اقدام به تخریب ده ‎ها خانه در روستای ایول مازندران زد که در آن بهائیان زندگی می ‎کردند. حالا معلوم شده است که این عمل غیرانسانی با حکم شورای قضائی تهران صورت گرفته است. این شورا علت این امر را مجاورت منازل بهائیان با مسلمانان اعلام کرده است.
جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت از بدو تأسیس این رژیم همواره بهائیان را سرکوب کرده ‎اند و می ‎کوشند به اختلافات و جنگ مذهبی دامن بزنند. اما مردم ایران از هر دین و مذهبی که باشند هیچ نفعی از این کشمکش ‎ها که مربوط به قرون گذشته است نمی ‎برند و همگی از یک رشته معضلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رنج می ‎برند.

شانزدهم تیر یک نوجوان اعدام خواهد شد

جمهوری اسلامی می ‎‎‎خواهد روز چهارشنبه شانزدهم تیرماه محمدرضا حدادی را اعدام کند. وی که متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ است به اتهام قتل در پانزده سالگی دستگیر شد. خانواده محمدرضا گفته ‎‎‎اند که احضاریه ‎‎‎ای دریافت کرده ‎‎‎اند که در آن به اعدام وی برای روز چهارشنبه اشاره شده است.
محمدرضا در زمان دستگیری فقط ۱۵ سال داشت و در تاریخ ۸ آبان ۱۳۸۸ اتهام سرقت منجر به قتل را پذیرفت. با این حال محمدرضا در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۸۲ نامه ‎‎‎‎‎ای به دادگاه نوشت و در آن به این موضوع اشاره کرد که یکی از متهمان از او خواسته است تا با توجه به صغر سن در زمان ارتکاب جرم، مسئولیت قتل را به عهده بگیرد. با این حال تشکلات گوناگون دفاع از کودکان و حقوق بشر معتقدند که با توجه به سن محمدرضا در زمان دستگیری باید تعیین مجازات صورت بگیرد.

این نخستین باری نیست که دستگاه قضائی جمهوری اسلامی مجازات ضدانسانی اعدام را علیه یک متهم که در لحظه ‎‎‎ی ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده به مرحله ‎‎‎ی اجراء درمی ‎‎‎آورد. بر رغم اعتراضات متعدد مجامع دفاع از حقوق بشر، جمهوری اسلامی با تغییر قوانین واپسگرای خود مخالفت می ‎‎‌ورزد. قوانین بین ‎‎‎‎‎المللی مجازات مرگ را برای نوجوانانی که زیر ۱۸ سال مرتکب جرم شده ‎‎‎‎‎اند مطلقاً ممنوع نموده‌اند.

افزایش بهای بنزین و گازوئیل در نیمه ‎‎‎‎‎ی دوم سال

سردار محمد رویائیان، رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت روز دوشنبه ۱۳ تیر اعلام کرد که قیمت بنزین و گازوئیل سهیمیه ‎‎‎‎‎ای از نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت.
وی هدفمند کردن یارانه ‎‎‎‎‎ها را بهانه ‎‎‎‎‎ی این افزایش کرد و گفت:»قطعاً قیمت بنزین در نیمه دوم سال کم ‎‎‎‎‎تر از ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان خواهد بود چرا که در فاز اول بنزین تک ‎‎‎‎‎نرخی و به صورت یارانه ‎‎‎‎‎ای عرضه می ‎‎‎‎‎شود.»
هر گاه بهای سوخت در کشوری افزایش می ‎‎‎‎‎یابد بهای دیگر اقلام به دلیل حمل و نقل و افزایش بهای آن نیز به طور خودکار بالا می ‎‎‎‎‎روند. بنابراین در نیمه ‎‎‎‎‎ی دوم سال جاری مردم باید شاهد سیر صعودی جدید کالاها و خدمات اولیه باشند، این در حالی ‎‎‎‎‎ست که دستمزدها و درآمد اکثریت مردم اکنون هم متناسب با قیمت ‎‎‎‎‎ها نیست و میلیون ‎‎‎‎‎ها خانواده در ایران در فقر به سر می ‎‎‎‎‎برند.

اعتصاب ۲۴ ساعته در هندوستان در اعتراض به افزایش بهای بنزین

روز دوشنبه ۱۳ تیر در هندوستان ده ‎‎‎‎ها پرواز لغو شد و رانندگان کامیون دست از کار کشیدند تا به افزایش بهای سوخت اعتراض کنند. اعتصاب ۲۴ ساعته هندوستان با فراخوان احزاب چپ صورت گرفت تا به دولت هشدار داده شود که مردم مخالف اصلاحاتی هستند که در دستور کار قرار گرفته است.
اعتصاب در حالی آغاز شد که وزیر امور اقتصادی روز پیش از آن گفته بود که بهای سوخت افزایش پیدا نخواهد کرد. اما مردم به گفته ‎‎‎‎های او اعتماد نکردند. مدارس، دانشگاه ‎‎‎‎ها و ادارات دولتی نیز در اعتصاب بودند.

برای شنيدن يا ذخيره برنامه ۳ امکان وجود دارد، شنيدن مستقيم برنامهها از سايت راديو ram، شنيدن يا ذخيره از سايت رادیـوMP3، شنيدن يا ذخيره از طريق mp3-4shared، بر روی امکان دلخواه کليک کنيد.

مقالات ادبيات کارگری، شعر و طرح در صفحۀ فرهنگی هنری در بلاگفا

مقالات ادبيات کارگری، شعر و طرح در صفحۀ فرهنگی هنری در وردپرس

صفحۀ ترانه سرودهای انقلابی هم فيلتر شد

بیان دیدگاه