برنامۀ راديو دمکراسی شورائی – ‌سه‌شنبه ۲۲ تير

همين جا گوش کنيد:

‌برنامه‌های امروز شامل:

اخبار – گفتار سياسی با عنوان «رهبران اصلاح طلبان در پيله‌ تضادهای درونی خود»، و نگاهی به بحران سياسی در قرقيزستان، خواهد بود.

امکان دانلود برنامۀ امروز از طريق سايت راديو دمکراسی شورائیMP3

امکان دانلود يا گوش کردن مستقيم برنامۀ امروز در mp3-4shared

متن کامل اخبار راديو دمکراسی شورائی:


تجاوز و قتل به بهانه‌ی مبارزه با بدحجابی

نیروهای بسیج اسلامی بار دیگر فاجعه آفریدند. آنان به بهانه‌ی مبارزه با بدحجابی به یک زن جوان در تبریز تجاوز جنسی کرده و سپس وی را کشتند.
خانواده الناز بابازاده یک هفته پس از ناپدید شدنش به نهادهای مختلف مراجعه کردند. سرانجام پزشکی قانونی جسد وی را که پیرامون گورستان امامیه تبریز پیدا شده بود، تحویل خانواده داد. پزشکی قانونی به خانواده الناز اعلام کرد که وی با سلاح گرم به قتل رسیده و پیش از آن مورد ضرب و جرح و تجاوز جنسی قرار گرفته است.
نیروهای انتظامی سه بسیجی را در رابطه با ضرب و جرح و تجاوز جنسی و قتل الناز دستگیر کردند که یکی از آنان اعتراف کرد، اما گفته است که برای مبارزه با بدحجابی و اجرای طرح «حجاب و عفاف» چنین اتفاقی افتاده است. از آن جایی که بسیجی قاتل فرزند یکی از سرداران سپاه پاسداران اسلامی ست، این نهاد سرکوبگر جمهوری اسلامی در تلاش است تا پرونده را به دست بگیرد تا بتواند وی را از مجازات احتمالی برهاند.
جمهوری اسلامی و نهادهای سرکوبگرش هر سال با فرارسیدن تابستان و فصل گرما و به بهانه‌ی مبارزه با بدحجابی کارزاری را علیه زنان و دختران جوان در خیابان‌ها به راه می‌اندازند. امسال با طرح «حجاب و عفاف» سرکوب زنان بی سابقه‌تر از همیشه بود و صدها تن از آنان در گوشه و کنار ایران دستگیر، جریمه و زندانی شدند. جمهوری اسلامی بیش از سی سال است که برای اجرای حجاب اجباری تلاش می‌کند، اما مخالفت اکثریت زنان و به ویژه آنانی که در زیر سیطره‌ی رژیم چشم به جهان گشودند و در نظام آموزشی آن تحصیل کرده یا تبلیغات رژیم را دیده و می‌شنوند، موجب شده است که جمهوری اسلامی هرگز نتواند به نتیجه‌ی مطلوبش برسد. جمهوری اسلامی که ماهیتاً رژیمی ضدزن است نه فقط ظرفیت پذیرش انتخاب پوشش را ندارد بلکه دائماً حقوق زنان را محدود و محدودتر کرده است. الناز بابازاده نخستین قربانی سیاست‌های ضدزن جمهوری اسلامی نیست و متأسفانه آخرینش هم نخواهد بود. تا وقتی جمهوری اسلامی پابرجاست چنین فجایعی در جامعه ادامه خواهند داشت.

اعتصاب در بازار و کشته شدن یکی از بازاریان

اعتصاب بازاریان و کاسبکاران بزرگ همچنان ادامه دارد و احتمال می‌رود تا پایان هفته نیز پیگیری شود چرا که لباس شخصی‌ها یکی ازبازاریان به نام حاج کاشانی را به قتل رساندند.
اعتصاب در بازار زمانی آغاز شد که دولت افزایش مالیات بر ارزش افزوده را مطرح کرد. بازاریان در اعتراض به این طرح ابتداء در بازار پارچه‌فروشان دست به اعتصاب زدند و سپس فرش‌فروشان و طلافروشان به اعتصاب پیوستند.
هر چند معاون وزیر بازرگانی یک روز پس از آغاز اعتصاب عقب‌نشینی کرد و گفت که افزایش هفتاد درصدی از ابتدا نیز مطرح نبوده و منتفی‌ست، با این حال با حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی و ممنوعیت خبرگزاری و عکس‌برداری، تنش در بازار ادامه یافت.
اکنون با قتل یک بازاری سرشناس مسئله می‌تواند ابعاد دیگری بگیرد و از اعتراض صرف صنفی به اعتراضی صنفی – سیاسی تبدیل گردد. با این حال بعید به نظر می‌رسد که این اعتراض با حمایت توده‌ای برخوردار گردد، چرا که بازاریان و کاسبکاران بزرگ بازار نه فقط از ابتدای تأسیس جمهوری اسلامی که پیش از آن هم از طرفداران دستگاه روحانیت و صندوق تأمین مالی آن بودند و شخص خمینی نمی‌توانست بدون این حمایت‌ها به راحتی رهبری ضدانقلابی‌اش را به جنبش توده‌ای سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ تحمیل کند و رژیمی سراپا ارتجاعی را مستقر سازد.
بازاریان که در دوران جمهوری اسلامی پول‌های هنگفتی به جیب زدند و به ویژه در دوران جنگ ارتجاعی هشت ساله‌ی جمهوری اسلامی با عراق با احتکار اجناس و گران‌فروشی زبان‌زد خاص و عام شدند به طریقی مشکل فعلی‌شان را با جمهوری اسلامی حل و فصل خواهند کرد، چرا که هر دو طرف برای ادامه‌ی حیات به یکدیگر نیاز دارند.

حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی به جای لغو، متوقف شد

مالک اژدر شریفی، رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه اعلام کرد که حکم سنگسار سکینه محمدی آشتیانی به دلایل ملاحظات انسانی و دستور رئیس قوه ی قضائیه فعلاً متوقف شده است. وی افزود هر گاه ریاست قوه‌ی قضائیه مصلحت بداند این حکم اجرا خواهد شد.
با این حساب دستگاه قضائی جمهوری اسلامی که با اعتراضات گسترده در سطح جهان، چه از سوی دولت‌ها و چه نهادهای دفاع از حقوق زنان و تشکلات زنان ایران در خارج کشور مواجه شد، تصمیم گرفته است که موقتاً از قتل سکینه محمدی آشتیانی به شنیع‌ترین شکل، یعنی سنگسار چشم‌پوشی کند. در این میان برخی از آیت‌الله‌ها نیز به میدان آمدند و گفتند که حکم سنگسار در قرآن وجود ندارد و اگر هم چنین حکمی اجرا شود باید در زمان معصوم باشد. البته بعید است که دیگر کسی به این خزعبلات گوش فرا دهد چرا که جمهوری اسلامی تاکنون ده‌ها نفر را با سنگسار کشته است و حتا در قوانین جزائی‌اش اندازه‌ی سنگ‌ها را بر اساس دستورات اسلامی تعیین کرده است.
سنگسار نه فقط یکی از وحشیانه‌ترین شیوه‌های کشتار و اعدام انسان‌هاست بلکه مجازات جرمی‌ست که دیگر سال هاست در کشورهای پیشرفته جرم محسوب نمی‌شود. سنگسار در اسلام مجازات زناست و نه فقط ثابت کردنش به عنوان جرم بس دشوارست بلکه خود دست‌اندازی به حریم زندگی شخصی افراد است. در دوران حیات جمهوری اسلامی وقتی مجازات ضدبشری سنگسار اجرا شده است اغلب اوقات زنان را نشانه رفته است که این هم بار دیگر بر ماهیت ضدزن جمهوری اسلامی مهر تأیید می‌کوبد. سنگسار و قطع عضو از جمله مجازات‌هایی ست که همواره با اعدام و سر به نیست کردن انسان‌ها با انزجار و تنفر مردم همراه بوده است.

برای شنيدن يا ذخيره برنامه ۳ امکان وجود دارد، شنيدن مستقيم برنامهها از سايت راديو ram، شنيدن يا ذخيره از سايت رادیـوMP3، شنيدن يا ذخيره از طريق mp3-4shared، بر روی امکان دلخواه کليک کنيد.

مقالات ادبيات کارگری، شعر و طرح در صفحۀ فرهنگی هنری در بلاگفا

مقالات ادبيات کارگری، شعر و طرح در صفحۀ فرهنگی هنری در وردپرس

صفحۀ ترانه سرودهای انقلابی هم فيلتر شد در اولين فرصت وبلاگ جديدی جايگزين آن خواهيم کرد

بیان دیدگاه